Na temat morskiej energetyki wiatrowej dyskutowano podczas "Konferencji MEW - środowisko, edukacja, biznes i praca" w środę (6 października). Wydarzenie zorganizował Wydział Mechaniczny Politechniki Morskiej w Szczecinie.
Na Odrze w Szczecinie przy Wałach Chrobrego doszło do kolizji jednostek – niewielki pasażerski statek Peene Queen uderzył w rufę należącego do Akademii Morskiej w Szczecinie statku Nawigator XXI. Do zdarzenia doszło, kiedy Peene Queen chciał odpłynąć.
30 i 31 maja oraz 1 czerwca Akademia Morska w Szczecinie, a wraz z nią cała społeczność akademicka i morska regionu, świętować będzie 75-lecie Szkolnictwa Morskiego na Pomorzu Zachodnim.
Akademia Morska w Szczecinie dołączyła do akcji „Dziewczyny na Politechniki” organizowanej przez miesięcznik „Perspektywy”. Z tej okazji uczelnia otwiera swoje podwoje dla zainteresowanych studiami w jej progach dziewczyn.
Co roku do mórz i oceanów trafia ok. 640 000 ton tzw. sieci widm (z ang. ghost nets) – jak wynika z oficjalnych danych. Są to stare porzucone lub zagubione na skutek zdarzeń losowych narzędzia połowowe, które po zatonięciu nadal kontynuują połowy, a tym samym stanowią zagrożenie dla ekosystemu morskiego. Obecnie szacuje się, że sieci widmo stanowią ok. 46 proc. Wielkiej Pacyficznej Plamy Śmieci. By sprostać temu problemowi na całym świecie podejmowanych jest coraz więcej działań mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu si
Jak poinformowało Radio Szczecin, Kapitanat Portu w Świnoujściu prowadzi dochodzenie wyjaśniające w sprawie kolizji statku Akademii Morskiej z nabrzeżem Marynarki Wojennej. Do zdarzenia doszło w poniedziałek około 23.
26 kwietnia o godz. 10:00 w hotelu Aquarius SPA (Ul. Kasprowicza 24 Kołobrzeg) odbędzie się premiera filmu dokumentalnego „Widmo Bałtyku”, który jest podsumowaniem 3-letniego projektu Marelitt Baltic i próbą odpowiedzi na pytanie, jak skutecznie i systemowo rozwiązać problem związany z zagubionymi narzędziami połowowymi w Morzu Bałtyckim.
Naukowcy z Akademii Morskiej w Szczecinie uczestniczą w pracach nad dronem, który ma być wykorzystywany m.in. do poszukiwań ratunkowych na wodzie. Pierwsze testy "drona na uwięzi" odbyły się na statku szkoleniowym Nawigator XXI.
Między 20 a 31 sierpnia Nawigator XXI brał udział w kolejnym rejsie w ramach projektu Marelitt Baltic. Celem rejsu było wyłowienie sieci, które zalegały na wrakach wcześniej zweryfikowanych przez zespół projektowy z Akademii Morskiej w Szczecinie na podstawie wiadomości uzyskanych od rybaków, z własnych danych oraz przez dokonanie pomiarów sonarem bocznym. Mimo zmiennych warunków pogodowych (silny wiatr i dość wysoka fala) w całej akcji z wyłowionych około 1,5 tony „sieci widm”.
Projekt MARELITT jest międzynarodową inicjatywą poszukiwania i wyławiania zagubionych narzędzi połowowych z dna Bałtyku. Zagubione sieci bowiem nadal łowią ryby, ptaki i ssaki morskie. Mogą być też źródłem mikrocząsteczek plastiku, wpływając tym samym negatywnie na stan ekosystemu morskiego.
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
Ponownie odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż, może trafić w niepowołane ręce
Katarzyna Duber-Stachurska nową prezes PARP
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic